fredag 29 mars 2013

TYRESÖ CASTLE




[IN BLACK AND WHITE]



Jag som gillar både arkitektur och svartvita foton kombinerar ju gärna de båda.
Vilket är fallet även på dessa foton.
När dessa togs så hade jag tyvärr bara macroobjektivet, vilket medförde att jag inte kunda zooma ut tillräckligt för att få med hela slottet.
Därför blev det som det blev.
Men för den som är intresserad av att se mer kan googla sig fram till många magnifika foton.
Det finns en hemsida, dock är den mycket sparsam på både foton och information.



Foto: Angelic Mess


Huvudingången på innergården.
Blir lite knäsvag av artisteriet bakom det vackra räcket i gjutgärn.
Äkta hantverk
:)



Foto: Angelic Mess


Jag, mamma, och pappa var det som tog oss en liten utflykt till denna vackra plats.
Allra helst skulle jag vilja återvända under en vacker sommardag.
Ta en fika i solen...


Foto: Angelic Mess


Ännu en bild från den fina innergården.
Här finns det café för den som vill ta sig en fika och mysa i solskenet.
Om man nu har så tur att det man får solsken.


Foto: Angelic Mess


Och så lite detaljer på gjutgärnsräcket.
Ett måste.
:)


Foto: Angelic Mess



Foto: Angelic Mess


Mer vackert hantverk i gjutgärn.
Kan man någonsin få nog av att se och upptäcka detaljer som dessa?
Det är beslagen till en portarna på innergården.


Nu blir det snart Påsklunch.
Mysigt.

Ha en underbar dag!


Angelica









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar